Internet zwalnia

Internet zwalnia, przerywa, staje się niestabilny lub w ogóle nie ładuje stron – zastanawiasz się, co w takiej sytuacji możesz zrobić? Zanim zadzwonisz do operatora, weź pod uwagę awarię sprzętu, dostawcę Internetu lub inne czynniki.

Problemy z Internetem mogą powodować irytację – niezależnie od tego, czy używasz Internetu do grania w gry online, czy też jest to konieczne do pracy. Co powinieneś zrobić, gdy prędkość Internetu spada lub nie działa poprawnie (na przykład w porównaniu ze standardową prędkością)?

Po pierwsze: zachowaj spokój – może internet zwalnia bez poważniejszej przyczyny

Oczywiście każdy ma co najmniej jedną sytuację, w której strona nagle przestaje się ładować, wideo oglądane w Internecie zacięło się lub e-mail nie może opuścić skrzynki nadawczej. Złośliwość rzeczy nieożywionych – zwykle dzieje się tak, gdy najbardziej potrzebujemy dostępu do szybkiego i skutecznego połączenia z Internetem. Nie warto się denerwować. W takiej sytuacji wykonanie telefonu do  dostawcy Internetu od razu nie jest dobrym pomysłem. Operatorzy internetowi podkreślają, że to na początku należy np. Sprawdzić wszystkie połączą. 

Po drugie: sprawdź router – czy wszystkie diody palą się prawidłowo?

Gdy nastąpi irytacja, przed wykonaniem telefonu sprawdź wszystkie szczegóły techniczne. Obecny sprzęt dostarczany przez telewizję kablową lub dostawcę Internetu jest bardzo intuicyjny, a jednocześnie kompleksowy. Jeśli prędkość internetu spada, sprawdź na przykład:

  • Czy router zapewniający dostęp do Internetu został prawidłowo włączony, 
  • Stan wtyczek – czy są prawidłowe i żadna z nich (np. Poluzowana)
  •  Czy diody na routerze działają normalnie?

Jeżeli nie widzisz żadnych niepokojących znaków, a internet i tak zwolni? Pierwszorzędnym rozwiązaniem powinno być po prostu zresetuj-zrestartuj urządzenie. Wyłącz urządzenie i włącz je ponownie, a następnie odłącz gniazdo zasilania, co sprawi, że router ponownie zaloguje się do sieci. Przedstawione działania w niektórych przypadkach mogą rozwiązać twój problem. Z punktu widzenia użytkownika sprzęt do transmisji internetowej został stworzony w możliwie najprostszy sposób na etapie projektowania. Ma to na celu tylko uzyskanie prawidłowych ustawień.

Po trzecie: sprawdź, jakie połączenie widać na ekranie komputera

Znaczna część urządzeń może łączyć się z Internetem w sposób intuicyjny. Z pewnością przy logowaniu się po raz pierwszy, musimy podać hasło. Czasami jednak warto sprawdzić, czy charakterystyczna fala, która symbolizuje intensywność dystansu, świeci jak zwykle w prawym dolnym rogu ekranu. Sieć stacjonarna zapewniana przez kabel zapewni inną perspektywę. Niezależnie od metody dostępu do sieci ikony na pulpicie nie powinny zawierać żadnych ostrzeżeń, które mogą powodować problemy lub obniżać jakość. Jeśli jest inaczej, odłącz i ponownie połącz się z Internetem.

Po czwarte: weź pod uwagę przerwy w dostawie i problemy techniczne

Chociaż dostawcy Internetu powiadamiają użytkowników o możliwych problemach, ludzie bardzo rzadko sprawdzają ich profile w mediach społecznościowych lub strony internetowe. Jednocześnie przerwy w dostępie do Internetu – lub prace konserwacyjne, które powodują wolniejsze prędkości – nie są niczym nadzwyczajnym. Nawet największe firmy, które zapewniają Internet, muszą modernizować lub czasami mierzyć się z rzeczywistością – na przykład z problemami technicznymi. Warto wykazać się cierpliwością – zwykle wystarczy 5-10 minut, aby Internet wrócił do normy.

Na pewno warto również sprawdzić np. Czy nie ma usterki lokalnej. Większość dużych operatorów zgłasza tę sytuację za pośrednictwem infolinii. Dzwoniąc pod podany numer telefonu, automat sam zgłasza, że ​​wystąpił problem z podaną lokalizacją.

Po piąte: zastanów się, jak przyspieszyć łącze internetowe

Jeżeli dalej masz problem z Internetem, który nadal, i nie jest to z powodu szybkości zapewnianej przez operatora, możesz rozważyć zmianę kanału, z którym łączy się router. Szczególnie w dużych miastach często zdarza się, że zbyt wiele mieszkań w tym samym budynku korzysta z tego samego kanału. Może to powodować problemy z szybkością. Kanał można łatwo zmienić z poziomu administratora sieci, czyli konta osobistego, do którego każdy klient ma dostęp przy podpisywaniu umowy.